مشخصات مخزن گازوئیل

metallurgy12

عضو انجمن

fueloilholdingtanks_istock_000001854490medium.jpg


مقدمه

آیا در بازار، مخازن صنعتی از جنس ورق استیل برای نگهداری گازوئیل وجود دارد؟ این مخازن خاص برای انبارش و نگهداری گازهای طبیعی و مواد مشتق از نفت خام بسیار مفید هستند. گزینه های مختلف زیادی برای ساخت یا مناسب سازی هنگام سر و کار با اینگونه مواد وجود دارد. این امر بر میزان دقتی استوار است که به خرج می دهید تا اطمینان یابید که آنها در بهترین شرایط نگهداری می شوند.
با این همه، این ترکیبات من تنها بسیار ارزشمندند بلکه مخرب هم می باشند. اگر اقدام های احتیاطی صحیح را از آغاز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته به کار نبندید آنگاه ممکن است بعداً دچار افسوس و متاسف شوید. هدف ما اطلاع رسانی و دادن آگاهی و مشتریانی است که برای گازوئیل مخازن را مدنظر و در دست بررسی دارند. خوشبختانه رهنمودهای ما را به روشنی خواهید دید!

چه اندازه ای نیاز دارید؟

برای مخزن انبار نفت یا روغن تان می توانید سایزهای متفاوت زیادی در نظر بگیرید. این بدین جهت است که سایز و اندازه در برخی موارد و امور می تواند تغییر کند، بر حسب کار و نیازهای مختلف که مخزن برای آنها مورد نیاز است. در مورد نفت خام، عمل ذخیره سازی معمولاً منتظر تصفیه است (پس از تصفیه و پالایش، ذخیره سازی و انبارش صورت می گیرد). این مطلب به طور کلی دال بر این است که شما نیاز به انبارش مقادیر عظیم در کوتاه مدت دارید.

مخازن استیل عایق شده و سرد شونده در صنعت جهت ذخیره گازوئیل

این مخازن یک پوسته و غلاف سراسری و کامل از جنس ورق استیل 304 و 316 دارند. جهت پیشگیری از هرگونه آب که می تواند باعث زنگ زدگی شود این گزینه بهتری است. درجه آن 9 است با ضخامت 4 میلیمتر و گرید غذایی با پرداخت شماره 4 می باشد. این مخزن با لایه خارجی از جنس ورق استیل ۳۰۴ با درجه 14 به ضخامت 2 میلیمتر پوشیده شده است. وجه خارجی پرداختی آینه ای کاملاً براق خواهد داشت و عایق میانی از پلی اورتان می باشد.
این مخازن برای نقاط ورود و خروج با قیرهای بهداشتی محکم و مجهز شده اند. همچنین سیستم مانیتورینگ و نظارت اضافی و ویژگی ها و تجهیزات ایمنی را برای مخازن انبارش شما -چنانچه نیاز داشته باشید- فراهم و تعبیه می شود.
H654e31812bad4111b0e7e5827eeb5a94I.jpg

مخازن تک جدارب استیل برای نگهداری گازوئیل در صنعت

همین ورق استیل 316 و 304 که برای فریم یا چارچوب مخازن دو جداره به کار می روند، برای ساخت اتاق ها و محفظه های تک دیواره نیز استفاده خواهند شد. این آلیاژ فولاد کربنی معمولی که مخازن نفتی دارند، بهتر است. متأسفانه موضوع ایزولاسیون و جداسازی به خوبی معرفی نشده است لیکن این امر می بایست به عنوان یک جایگزین انتخاب شود. این مخزن مانند مخازن دیگر دارای آب بندی یا درزگیری شماره 4 و یک توری خارجی شماره 2B است. شما تکنیک های موثری در کنترل دما در این حالت خواهید داشت.

راهنمای انبارش

به طوری که بسیاری افراد می دانند دیزل یا گازوئیل ماده ای است فوق العاده قابل اشتعال و منفجر شونده. برای محیط زیست خطرناک برای انسان مضر است مگر اینکه به درستی از آن نگهداری و استفاده شود. به منظور پیشگیری از حوادث و تهدیدها و خطرات زیست محیطی ناخواسته، بچه ها و حیوانات نباید به این مخازن حمل و نقل دسترسی پیدا کنند. چه برای گازوییل، چه برای تخمیر شراب، مخازن استنلس استیل صنعتی برای هر کاری بهترین مخازن هستند.
فقط می بایست افراد بزرگسال اجازه دسترسی به آنها را داشته باشند. این مخازن استحقاق این را دارد که بیشترین میزان کنترل و مقررات در موردشان اعمال شود زیرا در آن ها اجزا و قطعاتی وجود دارد که نیازمند توجه و مراقبت و نظارت دقیق تری هستند. بنابراین بنابراین فقط افرادی که برای سوخت گیری یا سرویسکاری لازم است به این مخازن دسترسی داشته باشند، بزرگسال باید باشند. به طوری که برای تمام سوخت های دیزلی چنین است، این سوخت ها می بایست در منطقه یا زمینی ایزوله و مجزا نگهداری شود به گونه ای که از تابش نور شدید آفتاب و رطوبت شدید به دور باشد.
در حالی که قطعات از ورق استیل ساخته می شوند و بدین لحاظ و زنگ زدگی نمی گردند لیکن در عین حال دور نگه داشتن آب از مخزن به هر قیمتی شده، امری است مهم. تجمع آب و رطوبت نه فقط باعث رشد حشرات و باکتری ها می شود، بلکه در رابطه با کیفیت سوخت دیزل مشکلات دیگری نیز می تواند به دنبال داشته باشد. رشد باکتری ها در میان نفت به خودی خود سبب افت کیفی زودهنگام سوخت دیزل خواهد شد که این دستاورد و نتیجه ضعیفی است برای اهداف شرکت. مخازن استیل غالباً می توانند در برابر این قبیل معضلات محافظت شوند.
asts.jpg

قابل اشتعال و خطرناک

دور نگه داشتن سوخت دیزل از منابع قابل اشتعال که می توانند سبب ایجاد جرقه شوند، امری بنیادین است. اگر سوخت دیزل در مقایسه با بنزین معمولی کمتر قابل اشتعال است، لیکن مطمئنماً می تواند احتراق و مشکلات بسیار زیاد و حادی ایجاد نماید. به همین علت شما می بایست برای مخزن انبارش مکان هایی را در نظر بگیرید که نزدیک به وسایل الکتریکی یا در مجاورت حرارت زیاد نباشد.
برای محافظت از سوخت دیزل، حتی اگر چه به لحاظ تکنیکی پایدارتر باشد، می بایست اطمینان حاصل کنید که این موارد و اقدام های احتیاطی هنگام انبارش و ذخیره در یک انبار یا زمان حمل به نقاط مختلف، انجام یا اجرا شده باشند. در حالی که سیستم انبارش ممکن است به گونه ای باشد که حفاظت و نگهداری در دراز مدت را پشتیبانی کند، لیکن شکل ذاتی در رابطه با مایعات مشتق از نفت این است که آنها مستعد در جهت نزول و افت کیفی اند. اگر سوخت دیزل همانند گاز طبیعی نزول کیفی پیدا کند یک چسب یا صمغی تولید می شود که در موتورها قابل استفاده نیست و از این رو برای برخی شعبه های نفتی وابسته ابتدایی بلا استفاده و بیهوده است.
در آب و هوای کنترل شده، سوخت دیزل برای شش ماه و شاید حتی دوازده ماه می تواند ذخیره و انبار شود. پس از این مدت، در هر نقطه ای مسایل و موارد واکنش با اکسیژن وجود خواهد داشت. از آنجا که اکسید شدن تاثیر می گذارد، همین امر موجب بروز آثار افت کیفی نظیر ایجاد ماده چسبناک و صمغی خواهد گردید. وجود همین بافت آدامسی گونه و صمغی، گرفتگی و انسداد لوله های سوخت را پدید آورده و سبب بروز مشکلات بسیار بزرگی برای موتور شما خواهد شد. خواهید دید که لایه هایی از دوده و کربن داخل موتور شما خواهند پوشاند. این است نتیجه استفاده از سوخت کهنه و مانده ی دیزل که نبایست به مردم عرضه شود. مخازن انبارش استیل تضمین خواهد نمود که از مسائل این چنینی پیشگیری به عمل آمده است.
منبع : مخازن استیل جهت ذخیره گازوییل
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا