درمان قطعی و دلایل خس خس سینه

saranazarimoghadam

تازه وارد
خس خس سینه صدای خس خس زمانی که راه هوایی شما تا حدی مسدود شده است ایجاد می کند.
برخی خس‌خس‌ها را فقط با گوشی پزشکی می‌توان شنید، اما اغلب با گوش انسان شنیده می‌شود. خس خس سینه هنگام بازدم (بازدم) آشکارتر است، اما هنگام دم (دم) نیز شنیده می شود. بسته به اینکه کدام قسمت از سیستم تنفسی مسدود یا باریک شده است، تن خس خس سینه می تواند متفاوت باشد. باریک شدن در دستگاه تنفسی فوقانی ممکن است خس خس خشن تر ایجاد کند. انسدادهای پایین تر ممکن است لحن موسیقایی بیشتری داشته باشند، شبیه صدای ساز بادی مانند کلارینت.
هر کسی – از نوزادان گرفته تا افراد مسن – ممکن است دچار خس خس سینه شود. کودکان مبتلا به آسم اغلب به آن مبتلا می شوند. این بیماری در نوزادان نیز بسیار شایع است. تخمین زده می شود که 25 تا 30 درصد از نوزادان در سال اول زندگی خود دچار خس خس سینه می شوند.
خس خس سینه ممکن است در نوزادان به دلیل راه های هوایی کوچکترشان شایع تر باشد. همچنین، کودکان زیر دو سال مستعد ابتلا به یک بیماری شایع، اما به راحتی قابل درمان به نام برونشیولیت هستند. این به دلیل عفونت ویروسی تنفسی و التهاب ایجاد می شود. در بزرگسالان، افراد سیگاری و افراد مبتلا به آمفیزم یا نارسایی قلبی بیشتر مستعد خس خس سینه هستند.

علل احتمالی​

چه چیزی باعث خس خس سینه می شود؟​

خس خس معمولاً به دلیل انسداد (انسداد) یا باریک شدن لوله های برونش کوچک در قفسه سینه ایجاد می شود. همچنین می تواند به دلیل انسداد در راه های هوایی بزرگتر یا تارهای صوتی ایجاد شود. علل آن از شرایط مزمن (طولانی مدت)، معمولاً قابل کنترل مانند آسم، تا شرایط بسیار جدی که شامل نارسایی قلبی است، متغیر است. شایع ترین علل خس خس سینه شامل مشکلات زیر است:
ادامه: درمان خس خس سینه
 


🔴 لینک های مفید: شبیه ساز منظومه شمسی ,
میزبانی شده توسط سرورهای قدرتمند افیکس هاست

بالا